Mio och Aslan

Qom ut!
Igår började Qom ut (pride) här. Den stora paraden är först imorgon och den ska jag och Mio titta på, men vi tjuvstartade lite idag. Främst för att miljöträna Aslan. Det var första gången nere i stan för honom! Han skötte sig ändå toppen tycker jag! Visst har han varit i stadsmiljö innan, jag har gått med båda två i lugnare stadsmiljö. Men oj vad jobbigt. De drar ju bara åt olika håll! Mycket lättare att bara behöva fokusera på en!

Idag fick Mio ha en specialtofs med pride-flaggans fäger! Sådana flaggor klär hela staden just nu. Måste säga att jag tycker att han blev riktigt fin i den! 
Usch vad tråkigt det är att bli fotograferad!
Bussen ner fungerade bra. Aslan var tyst hela vägen med lite godismutor. Mio slog på sitt lugna, coola jag. Inne i stan spatserade vi runt och tittade. Det var många som tittade på Mio och Aslan med ett leende. Även Mios tofs fick positiv uppmärksamhet! Skönt att vi har en sådan inställning till kärlek och allas lika värde här i Sverige!

Både Mio och Aslan blev fotograferade och Aslan fick agera konstnär på ett allmänt konstverk där han fick sätta en grön tass. 

Efter detta blev det ett välbehövligt bad i värmen. Jag skulle nästan säga att Aslan är mer vattenhund än Mio då han gräver i vattenskålen och tycker sådant är jättekul. Mio går inte i en balja över huvud taget. Men jag ska inte lova något. Är det en sjö så går Mio i! Speciellt om det finns pinnar att kasta. Han doppar även huvudet under vattnet utan problem. Jag som nästa varit lite orolig för att han var en portugisisk badkruka. Men så verkar inte vara fallet. Får träna upp vattenintresset ännu mer till sommaren när vi också kan bara!
Aslan gick också ut och badade!
Så var det ju självklart att de skulle busa i sanden med jämna mellanrum. Så att de blev extra skitiga. Men vad gör det när de är lyckliga?
Skaka!
Både Mio och Aslan var helt utslagna på bussresan hem. Mycket händelser på en gång!
Resten av kvällen var lugn. Att mysa under en filt på altanen var fullt tillräckligt!
 
#1 - Paco

Vilka underbara bilder och vilka fantastiskt duktiga killar, speciellt Aslan på ett sånt stort äventyr! Och vad Mio är snygg, förstår att han fick uppmärksamhet och när dom badade och sen blöt sand.....precis vad som händer P. VARJE morgon, ni förstår att han blir kortklippt....Gillar spec bilden när A. tittar beundrande på Mio, så gulligt!

#2 - Sofia

Så söt med toffsen :) Å bada, nu längtar man till sommar och värme!