Mio och Aslan

Rallykurs andra gången
Igår var jag och Mio på rallykurs igen. Idag började vi med lite träning ute vilket Mio var glad för. Det var kontaktövningar och följsamhet. Inne kunde Mio till och med sova en stund! Jätteskönt då han ofta vill ha mycket uppmärksamhet och arbetsuppgifter istället för att ta det lugnt. Idag tränade vi på de skyltarna där hunden ska vara framför vilka är de som Mio har svårast för. Dessutom fick jag en liten tankeställare. Mio har tidigare kunnat gå framför mig med kontakt ganska bra. Men nu har det hänt något! Jag har ju tränat mycket bakdelskontroll och fritt följ senaste veckan. Nu går han snett framför och vill in i fotposition! Där har vi något att träna på! Lite oväntat då jag inte tänkt på att träningen kan påverka så mycket åt fel håll. Kul hade vi i alla fall! Fokus var mycket bättre idag.