Mio och Aslan

Rallykurs!
Igår började jag och Mio på en Rallykurs (nybörjare)! Det var jättekul! Jag har ju tjuvstartat lite, så momenten i sig var inget nytt. Men det var ett rejält träningspass för honom! Teorin var bra och jag fick många bra tips och småsaker att fundera på. Mio klagade däremot då teorin var först och han är van vid att få jobba först, så lite gnällig var han.

Ute tränade vi skyltar en och en. Mycket bra träning för Mio! Hemma kan han dem, men med andra hundar, lukter och människor runt omkring var det inte lika självklart. Ju fler skyltar vi gjort, desto mer nosade han i marken. Han var helt slut i huvudet efteråt! De flesta klarade han bra, men vi har mycket att slipa på! Vi har som mål att tävla i början av Juli, så det är bara att sätta igång och jobba! 

Något som jag verkligen måste ta tag i är att få ett bra fritt följ med kommando! Han kan ju principen med att gå vid vänster sida, men det är lite halvdant. Svängar och liknade behöver vi snygga till mycket. Bakdelskontroll måste förbättras. Som sagt, vi har en hel del att jobba på! Ska lägga upp någon form av träningschema tror jag...
 
#1 - Paco

Han är ju jätteduktig, fina Pride-killen