Mio och Aslan

Rallyträning
Nu känns det som att vi verkligen har börjat komma igång med rallyn! Igår körde vi ett pass där vi fokuserade på de skyltar vi testade på kursen. Backar lite och kör dem en och en, jobbar mer på detaljer och småsaker för att det ska bli riktigt bra. Kom nog igenom 6-7 stycken av dem. Dessutom hade vi en hel del störning i form av barn som tittade på, radiostyrd bil samt passerande hundar, cyklar, människor mm. Vi började även om på fritt följ. Nu ska det bli bra! Så det blev mycket generalen (sitt vid vänster sida) så att den blir rak. Sedan något steg med full kontakt frammåt. Mycket belöning och jag tänkte mer på belöningsplaceringen än tidigare. Det blev ett bra träningspass!

Idag tänkte jag fortsätta där jag slutat igår, men jag fick istället för mig att fokusera på 360 skyltarna. Vi tränade alltså mycket bakdelskontroll, cirklar och svängar. Självklart mycket fokus på det fria följet med. Måste bättra på mig själv och min hållning - titta mindre på Mio! Men det blev ändå ett mycket bra träningspass! 

Mycket vatten gick det åt i värmen, jag gick ut runt sjutiden då jag tänkte att det skulle vara lite svalare, men termometern visade fortfarande 29-30 grader...
I