Mio och Aslan

Utställning i Jönköping
Idag var det dags för June hundklubbs inofficiella utställning. Vi var där tidigt och höll på att frysa halvt ihäl då det var svinkallt! Vad hände med värmen som var för någon dag sedan? Ena dagen för varmt, nästa för kallt. Som tur var så hade Moa och Mollys ägare ett tält som vi fick sitta i. Tiden gick även mycket fortare med trevligt sällskap!

Mio fick använda sin bur mycket mer idag. Till en början lite missnöjd, men han vande sig. Det var mycket bekvämare för oss och säkert även för honom! Han var även duktig med Moa och Molly, trots att Moa var i början av löpet kunde han uppföra sig och till och med leka lite med henne!

 
Vi räknade med att komma in i ringen efter ca 1,5 timme. Dock dröjde det... Vi köpte i alla fall ett nytt utställningskoppel av Mios bror Vincents ägare, ni hittar dem här: http://ranklevenshund.se/index.html
Jag är supernöjd med det! Mycket enklare att hantera och sitter uppe mycket bättre! Dessutom ser det ju snyggare ut. 

Efter närmare 3 timmar kom vi äntligen in i ringen! Idag var Mio på topp! Han sprang som en kung och stod stilla som en staty! Jag var riktigt imponerad över honom!
Sedan kom även Moa in för att tävla om BIR. 
Idag var det Mios tur att vinna BIR:et. Lite roligt att se hur det kan variera från dag till dag. Även Moa gjorde en mycket bra insats idag!

Mios kritik:
"1 årig hane i utmärkt storlek och proportion. Korrekt huvud och nosparti. Mycket bra nostryffel och ögon. Mycket bra vinklad fram. Utmärkt pälskvalitet. Stark rygg. Goda vinklar bak. Utmärkt benstomme. Rör sig bra från alla håll. Trevlig hande med framtiden runt hörnet!" /Rebecca Johansson
Sedan blev det till att vänta. Vår fortsättningskurs började vid fyra och jag hade inte ens sett det som ett problem innan. Det brukar inte dra ut så mycket på tiden. Men denna gången hade jag fel. Tiden gick och det blev aldrig gruppfinaler. Vi frågade ansvariga som sa ca femton minuter, men det blev snarare det tredubbla. Tillslut så kände jag att det var inte värt att missa kursen utan jag åkte vidare utan hund. Kom dit en halvtimme sent men fick i alla fall med mig det mesta! Men visst var det en konstig känsla att vara där utan hund!

Mio fick stanna kvar på utställningen med min stand-in handler Fanny. Det blev nog lite spännande då hon aldrig har ställt honom tidigare, inte ens som träning! Nu blev det skarpt läge direkt! 
Det var 9 hundar i gruppfinalen, Fanny och Mio lyckades placera sig tvåa! Helt fantastiskt och ett av Mios bästa resultat hittills! Jag är enormt stolt över lillkillen som orkade med hela dagen trots långa väntetider!
 
#1 - Sofia

Grattis :) Vilket fint resultat. Fina bilder också. Ja nu får värmen komma tillbaka snart. Det kan bli lång väntan i kall blåst på utställning.