Mio och Aslan

Aslan har damp
Tyvärr har det blivit någon dag med enbart kortare promenader nu det senaste, så idag gick vi en riktig långrunda jag och Aslan. Nästan en hel mil blev det, mätte upp på ett ungefär hur jag gick på en internetsida och det blev ca 9,4 km, men då hade jag inte med att vi gick lite extrasvängar i parker och liknande (t.ex. var Aslan i och badade i mjölkafållans fontän) :P
  Vi gick hemifrån ner till Elmia, sedan hela vägen längsmed vätterstranden och över E4an in till Huskvarna. Sedan gick vi genom Huskvarna bort till Smedbyn. Hade härifrån egentligen tänkt gå till farmor och farfar uppe på huskvarnaberget, men de var inte hemma. Så jag och Aslan fortsatte från smedbyn och gick hela vägen hem igen. Två timmar gick promenaden på, och då gick vi i ett ganska raskt tempo.
  Aslan som brukar dra en del drog inte i kopplet en enda gång när vi kommit igång. Vi hade ett par hundmöten och alla gick bra. Aslan älskar hundar och skulle gärna hälsa på varenda en om han fick, men det vill inte jag (och långt ifrån alla andra hundägare heller för den delen). Därför jobbar vi en del på hundmöten nu, att han ska sitta vid/gå vid mig och ha fokus på mig, en leksak, en godis eller liknande och inte den andra hunden. Det går framåt!
 
Hur som helst. När vi kom hem flippade Aslan loss totalt,.
Aslans recept på portisryck inomhus:
1. spring in i vardagsrummet
2. hoppa upp i soffan och skutta runt i den
3. spring tillbaka genom köket, bort och vänd i hallen och börja om igen
4. (ibland kan man gena in på mattes rum och hoppa runt lite i sängen där också innan man fortsätter).
5.Upprepa flera gånger.
 
Han lyckades förflytta soffan säkert en halvmeter innan han lugnade ner sig.
Nedan en ful skiss i paint på hans fina rörelsemönster. Den konstiga saken vid altanen ska föreställa soffan ;)
/Fanny
#1 - Mimmi

Hej!
Det är jag du mötte på bussen idag!
Tack för tipset om din blogg kul att kunna följa dig och dina söta hårbollar dom är förtrollande vackra!
Jag skulle väldigt gärna vilja träffa dig och dina hundar någon mer gång om det går för sig? Kolla vad som händer om jag kör ner mitt ansikte i deras päls liksom? ;-)

Ha de så bra!

Svar: Hej! Vad roligt att du lyckades hitta bloggen trots att det blev lite hastigt utropat där genom bussdörren när du skulle av! :D
Du är jättevälkommen hit! Aslan är den enda som bor hemma just nu, men Mio kommer vara hemma mellan jul och årsskiftet ungefär om du skulle vilja träffa båda två. Aslan är som sagt 8 månader, och valpar brukar ha en förmåga att vara mer allergena än vuxna hundar. Klarar du Aslan borde det inte vara något problem, men jag rekommenderar dig ändå att testa någon mer portis även om du skulle klara Aslan, bara för att vara på den säkra sidan :)

Du hittar mig på facebook (Fanny Weiler Hagelin), skriv ett meddelande så kan vi bestämma någon dag och tid framöver! :D

Hälsningar Fanny och Aslan
Mio och Aslan

#2 - Mimmi

Hej!
Det är jag du mötte på bussen idag!
Tack för tipset om din blogg kul att kunna följa dig och dina söta hårbollar dom är förtrollande vackra!
Jag skulle väldigt gärna vilja träffa dig och dina hundar någon mer gång om det går för sig? Kolla vad som händer om jag kör ner mitt ansikte i deras päls liksom? ;-)

Ha de så bra!