Mio och Aslan

Oplanerat bad
Min plan var att Mio skulle få bada efter tentorna, alltå i helgen. Men så blev det inte riktigt. När vi var ute i förrgår råkade det först fastna bajs i pälsen för att den blivit så lång även bak... jag hade nästan glömt bort hur detta var, problemet har ju inte funnit så länge han varit klippt... Det var en av anledningarna. Sedan i slutet av promenaden går han in lite i skogen med en av de andra hundarna och sedan kommer han tillbaka med ett bunt, kladdigt skägg. Mio bryr sig ju aldrig om bajs! Han gjorde ju knappt det som liten heller, så jag vet inte vad som flög i honom. Det blev i alla fall raka vägen till hundduschen för honom vilket inte var jättepopulärt... 
 
Men något positivt med! Han visade än en gång att han inte har några jaktinstinkter alls. När jag släppte honom för att springa och möta Albert sprang det ut en ekorre mitt på vägen som nästan krockade med honom, han tittade knappt på den utan fortsatte bara rakt fram. 
 
Här kommer några bilder på en nybadad Mio, fluffare blir det knappt! 
Pälsen bak börjar flyta ihop mer med den längre koftan. Fram är det nog över 10 cm nu, bak ungefär så långt som han hade fram i början av sommaren (ca 4-5 cm). Något vidare elegant är han inte längre, nu är han bara en fluffig nallebjörn...
 
#1 - Paco

Återigen jättefina 'porträtt' där det ser ut som Mio poserar...det översta ( och nedersta i färg) är kanonfina! Vilken päls!

#2 - Paco

Återigen jättefina 'porträtt' där det ser ut som Mio poserar...det översta ( och nedersta i färg) är kanonfina! Vilken päls!