Mio och Aslan

Tiden...
Just nu känns det som att tiden bara rusar iväg och tentan närmar sig med stora steg... Tyvärr har Mio blivit lite lidande av detta, känner mig allt lite elak. Men jag tror inte han mår dåligt av någon vilodag. Blivit lite mer plugg nu sista dagarna och inte lika mycket promenader som innan. Jag har försökt aktivera honom på andra sätt istället, tagit fram Qulan (som han till och med förstår sig på nu!) så han får jobba lite för maten, ibland tränar jag med maten. Vi kör lite "sök" inomhus och något pass ute har det också blivit. Nu har han tuggat på sitt ben i över en timme och verkar vara ganska nöjd med tillvaron trots allt! Ikväll kommer kompisarna förbi en sväng med, kanske kan bli en lite längre promenad också... 
 
Idag har det snöat/regnat och kylan är tillbaka så nu tog jag fram mjukosten. Han älskar den och det blir inte lika kallt för mina händer när vi tränar! Ikväll kanske vi ska träna lite med alla smakprover som jag fick på veterinärkongressen (lite som en mässa). Får se vad han tycker om detta! :)
 
Idag blir det en bild från när Mio var liten och testade sin sele för första gången. Den minsta av dem han har haft... tänk att han har varit så liten min lille bebis!