Mio och Aslan

Debut i fortsättningsklassen!
Idag var det dags igen, men denna gången var det fortsättningsklass!
Vi steg upp ganska tidigt för att ta bussen in till stan. Där behövde vi inte vänta länge på tåget vilket var väldigt skönt! Tyvärr fick vi igen detta när vi kom till Upplands Väsby och upptäckte att bussen vi skulle ta gick bara en gång i timmen och såklart hade den precis gått! Så det var bara att vänta. Tillslut kom bussen och vi kunde ta oss ännu en bit närmare målet. Från busshållplatsen fick vi gå ca 7 minuter innan vi äntligen var framme! 2,5 timmar hemmifrån till Väsby BK. 
Det var en trevlig klubb och vi hade tur med vädret. 26 startande var det och vi var ut som nummer 1 (igen). Banan var lite klurig då jag lärt mig vissa skyltar lite fel och det var mycket sitt vilket också skulle visa sig vara knepigt (för matte). Mio var lite mer fokuserad idag, men visst var det lite småfel här och där. Åttan klarade han utan problem, leksaker är ju inget kul! Efteråt kändes det väl okej, men visst var det ingen jättebra runda. Senare upptäckte jag att jag gjort fel på en skylt. Nu var jag osäker på om vi ens skulle bli godkända... Det blev ganska lång väntan, vi gick en skogspromenad, tittade på de andra som körde, testade lite agility mm. Men oj vad han var jobbig utanför banan! Han drog som en galning, skulle lukta på allt, pep och gnällde. Men ändå kunde han fokusera ganska bra när det väl gällde! 

När vi tillslut fick veta resultatet väntade jag mig mitt namn bland de som inte nått hela vägen fram. Det kom inte. Vi hade klarat oss - om än precis -  med 70 poäng (17:e plats)! Så himla skönt även om jag klantade till det lite. 
 
Moment 1, 2, 5, 7, 8 nos (-9), Bris (-1)  och förarfel (-3) på nr 1, sned (-1) på nr 9 och fel övning (-10) på 10 och 13. På tian var det jag som stressade lite för mycket så han satt tydligen inte helt innan jag gick. Det måste jag jobba med - ta det lugnt så han hinner med! På nr 13 tänkte jag att det var UTAN sitt efter ingången. Så var det ju inte. Matte får gå hem och träna då hon slarvade bort 20 poäng! Men jag är ändå glad över att vi hamnade på rätt sida gränsen denna gången!

Tyvärr blev det ingen film denna gången.

Domarens kommentar: Härligt ekipage som jobbar mjukt och fint tillsammans :)
 
Sedan skulle jag hem igen. Jag kan ju gå, det var ju inte så långt till stationen. Det var det inte heller - om inte de hade stängt gångbron över E4an så jag fick gå en hiskelig omväg. Jag var jättehungrig och inte på världens bästa humör. Som tur var kom tåget nästan direkt. Men då fick vi ju vänta 30 minuter i Uppsala på bussen. Så hem tog det ca 3 timmar. 

Såhär efteråt känns det ändå som en kul dag även om det var jobbigt med allt resande. Ibland saknar jag allt att ha bil... Det som tog mig 5,5 timme med tåg/buss skulle ha tagit max 1,5 med bil. Men vad gör man inte för Mio!
#1 - Paco

Det verkade snarare som ett uthållningsprov med allt resande! Jag tycker kommentaren från domaren var högsta vinsten, känn dig stolt.