Mio och Aslan

Mullsjö!!
I måndags och tisdags var jag och Aslan i Mullsjö och hälsade på Josefine och Ozzy. Eftermiddagen började ute i deras torp en bit utanför Mullsjö där vi gick en promenad och fikade. Aslan och Ozzy älskar att leka med varandra och höll igång konstant från det att jag kom dit tills jag, Josefine och Aslan åkte tillbaka in till stan för att sova hemma hos henne.
 
Även om det knappt hänt en enda olycka sedan han var liten (och de gånger det hänt har det varit tvåbeningarnas fel) känner jag ändå att jag inte kan lita på honom fullt ut vad gäller rumsrenheten när vi är bortbjudna. Eftersom han är dålig på att säga till (dvs sätter sig vid dörren men säger inte ett ljud så det är lätt att missa signalerna) är jag ständigt på min vakt. Dessutom är det som om han blir sämre på att hålla sig när vi är borta hos andra. Hemma kan han gå i 2-3 timmar utan att behöva gå ut. När vi är borta hos folk däremot går han till dörren och ska ut säkert en gång i timmen. Om han verkligen behöver det eller inte vet jag inte, men jag vågar inte chansa. Knäpphund.
 
Hur som helst, att sova där gick jättebra och bilresorna både dit och hem gick bra. Jag är så glad att vi har Josefine och Ozzy, Aslan har nämligen väldigt få hundkompisar i närområdet. Sedan Wippi dog har han egentligen bara Ozzy och Max. Kanske kan han få en till inom kort då ett par vänner till mig har skaffat en gudomligt söt liten lagotto. Brun liten krulltott som påminner massor om Aslan som liten, ska bli kul att få följa hans resa!!!
 
Nedan bilder från Mullsjövistelsen, tyvärr inte världens enklaste att fånga lekande hundar på bild, men de får duga ;)
/Fanny
#1 - Paco

Vad härligt dom har det, på den översta bilden ser Aslan ut som Paco