Mio och Aslan

Officiell rallylydnad!
I helgen var vi och tävlade igen! Vi åkte iväg vid 06.00 mot Sandviken, denna gång tack och lov med bil - vi hade sällskap av Doris+matte. Det blev en lång dag med regn nästan hela tiden. Mio var ut som nummer 3 i fortsättning A, domare var Åsa Lundbergh.
Det var verkligen inte hans dag idag, har aldrig sett honom nosa så mycket någon gång! Vi tog oss igenom banan, men bra var det då inte. Fick ingen vettig kontakt vid starten, banan gick inte mycket bättre. Lite besviken då jag vet att han kan så mycket bättre, men även han kan väl ha en dålig dag ibland.
Sedan fick vi vänta ganska länge innan det var dags för prisutdelning. Som väntat var resultatet inte godkänt, slutade på 57p. Kan göra en liten sammanfattning av alla poängavdrag: 14 nos, 4 bris (1p), 1 sned, 1 pos, 5 ff (3p), 1 bris (5p), 1 helhet.
Domarens kommentar: "Synd på alla dofter. Fint jobbat av matte med många moment. Bra bakdelskontroll."
 
Det var bara att ladda upp inför Fortsättning B, domare Ulrica Åström. Jag hade inga större förväntningar på denna, han var sist ut (nr 28), så det skulle säkert lukta jättespännande även där. 
Till min förvåning var han i sin allra bästa form! Efteråt kändes det hur bra som helst men jag trodde att jag hade gjort fel skylt vid ett tillfälle. Vid prisutdelningen strax därefter fick jag veta att så inte var fallet - 95 poäng och en fjärdeplats! Han hade bara slagit i hindret (-5p)!

Domarens kommentar: "Snyggt jobbat! Synd på hindret :)"
 
Tyvärr blev det ingen film på den banan, men kan ju säga att matte var nöjd!
 
Här är han med sin rosett (tror 1-5 fick rosett...). Han vann även en ihopvikbar vattenskål. Bra dag tillslut! Nu är tävlingssesongen slut för i år - men det finns planer för många tävlingar nästa år!
 
 
#1 - Paco

Grattis till välförtjänt rosett!! (första delen irrade han som om han var Paco)