Mio och Aslan

En vanlig dag
Tänkte försöka beskriva hur en vanlig dag för Mio ser ut. Nu varierar det en hel del med mitt schema, men här är ett exempel i alla fall. 

Vi går upp runt halv sju, jag äter frukost i lugn och ro och Mio får sin mat. Sedan blir det en längre skogspromenad, ofta ca en timme. Ibland går vi själva, ibland med flera andra hundar. 
Hemma kanske jag pluggar en liten stund innan jag cyklar till skolan vid 9-10 tiden. Då får Mio vara inne på mitt rum där han mest ligger och sover. Ibland är min "rumskompis" hemma med sin hund så det är lite liv i huset, annars klarar han sig bra själv en stund.
Vid lunchtid kommer jag hem igen, vi går ca 30 minuter och jag äter lunch.
Sedan är det åter till skolan. 
Runt 15 brukar föreläsningarna vara slut och då tar jag och Mio ett litet träningspass, ibland promenad/tränar canicross eller tar en cykelrunda.
Efter det brukar Mio vara ganska trött så jag kan göra det jag behöver t.ex. plugga. När jag blir trött är det ofta lagom för ett träningspass, antingen lydnad eller rally. Då går vi bara en kort bit till ett fält för att träna en stund.
Sedan blir det vila fram till kvällspromenaden som brukar bli runt tio, ofta ihop med "rumskompisen".
 
Efter det får Mio kvällsmat. Sedan kan vi krypa ner i min säng, ta en liten mysstund för att sedan sova i sängen båda två. (Han brukar dock hoppa ner efter en liten stund.)
En vanlig dag med Mio helt enkelt! 
 
#1 - Paco

Bättre kan inte en hund ha det med så mycket promenader och träning