Mio och Aslan

Liten är inte så liten längre!
Idag fyller Aslan sex månader. Hela sex månader! Tiden går så otroligt fort, känns som att jag fick hem honom igår! För att inte tala om väntan på mailet att valparna hade kommit. Det känns också som att det hände precis nyss. Och stor har han blivit! Ca 51 cm i mankhöjd och 17 kg om jag inte minns fel. Det skiljer inte mycket på Mio och Aslan nu, förutom att Mio är biffigare medan Aslan fortfarande är valpspinkig ;)
Dagen kommer att firas hos mormor och morfar, i present har han fått en ny sele och ett matchande koppel och ska börja på valpkurs ikväll! 
Nedan två bilder från de senaste dagarnas promenader!
/Fanny
#1 - Paco

Grattis till halvåret, må det bli minst 15 och halvt år till!

#2 - Maria

Exakt lika stor och tung som min Melvin då =)

Svar: Vad kul! Ska bli spännande att se hur Aslan utvecklar sig, han är betydligt större än vad Mio var vid samma ålder, så lillebror kanske blir större än storebror, vi får se ;) Hur gammal är Melvin nu? Är han lika gammal som Aslan? :)
Mio och Aslan

#3 - Maria

Haha nej Melvin är ju 6½ år en pudelmix mellan stor, mellanpudel och cockerspaniel i pappan. Hans syson är bara 40 cm höga och väger 11 kkg så han brås på mormor storpudel. Men på My dog klippt i mustasch och gammeldags fluffiga hellånga pudelben och rakad kropp trodde en i portisringen han var en portis. har den storleken och den mjuka päls =)

Svar: Låter som en riktig snygging det tycker jag! Såg på din blogg nu, tror till och med jag skulle kunna missta Melvin för en portis om jag bara tittade lite snabbt :) Han är superfin! :D
Mio och Aslan