Mio och Aslan

Uppsala!
Nu var det ett tag sedan det var några uppdateringar om Mio, jag har haft lite ont om tid... Jag hämtade honom i helgen och tog tåget till Uppsala. Första delen av resan gick utmärkt, jag märkte knappt att han var med!
Byte i Norrköping.
 
Menvidbytet blev det lite trassligt då vi hamnade på fel vagn (såklart en djurfri dessutom). Vi fick sitta mellan kupeerna, inte jättepoppis enligt Mio, men när jag också satt på golvet gick det bra.
I stockholm sprang vi till rätt vagn i hopp om att det skulle bli bättre. Det visade sig vara en minimal kupe med endast 8 platser (två 4:a bord). Vid mitt bord hade jag en hund bredvid och tre mittemot! Något pluggande blev det inte tal om... 
 
Här i Uppsala har det varit både väldigt bra och väldigt jobbigt... Han är väldigt duktig på nästan alla bitar - utom en av de viktigaste - ensamheten! Det är något han aldrig haft problem med tidigare... Första dagarna tänkte jag lämna honom, men när jag gick utanför dörren började han skälla. Ihållande. Första gången nästan 30 minuter innan jag gav upp (gick in när han var tyst någon sekund). Så jag fick helt enkelt hoppa över mina lektioner och träna ensamhet istället. Gå ut och in, lyssna utanför, försöka att inte bry mig. Jag tror att jag själv är det största problemet. Jag är nervös och det känner han garanterat av. Men Nu senaste dagarna har jag kunnat lämna honom utan att han skällt, har stått 20 minuter utanför utan att höra något. Skönt då jag har obligatoriska moment... Jag hoppas innerligt att detta bara är tillfälligt, annars kommer det bli väldigt krångligt...

I övrigt har han varit snäll, så det är väl bara att han ska få vänja sig lite. Åter till plugget!
 
#1 - Paco

Ja usch vad jobbigt! Det är ju en jätteomställning för Mio, jag tror att så fort han fattar att han är trygg i att du alltid kommer tillbaka så lungnar han ner sig.