Mio och Aslan

Inställd....
Idag skulle jag och Mio iväg och tävla i lydnad. Vår officiella debut, tredje gången gillt! Men det gick inte vägen denna gången heller, av flera anledningar. Det skulle spöregna och åska enligt vädret. Detta är nog inget problem i sig. Mio har tränat plats i ösregn och åska tidigare, senast igår ca 2 och en halv minut utan problem. Så han kan det. Men han tycker inte alls att det är kul! Man ser verkligen på honom att han bara gör det för min skull, för att han så gärna vill göra rätt. Men innerst inne tycker han att det är hemskt! Därför kändes det väldigt elakt att åka nästan två timmar för att göra något som han inte ens skulle tycka om. Att riskera att han får en negativ upplevelse av det och associerar lydnaden till något jättetråkigt och jobbigt är något jag verkligen vill undvika! Vi är ju trots allt två stycken som ska ut och ha kul på tävlingsplanen! Så därför blev valet ändå hyfsat lätt. Dessutom har jag fortfarande en del att packa och det skulle vara jobbigt att komma hem sent för att sedan åka till tåget redan 05.40 imorgon. Så jag insåg att jag tagit i lite väl mycket. Väldigt tråkigt då vi laddat för detta, Mios uppfödare skulle komma och titta och det var ändå tredje gången vi varit på väg till en lydnadstävling. (Första gången var det precis innan en tenta+osäker plats, andra gången skadad och nu tredje gången riktigt dåligt väder+tidsbrist...) Men det kanske var meningen... enligt vädret har det varit uppehåll hela dagen - utom från klockan 18 och två timmar frammåt då det skulle regna ca 6-11 mm... Vi skulle vara där kl 18. Det är bara att inse att ibland blir det inte som man hoppas! Som tur är finns det ju fler tävlingar att se fram emot!