Mio och Aslan

Träning!
För en gångs skull har det blivit lite agilityträning igen! Vi fokuserade på slalomet denna gången. I början körde vi ett hinder och sedan fyra pinnar slalom för att nöta lite på ingångarna. Det går hyfsat, men det finns ingen säkerhet i dem. Han kan lika gärna ta slalomet på "fel håll", vilket är mitt fel... Jag är inte helt säker på höger och vänster så jag fick honom att gå in på fel håll en gång... Inte bra! Så nu jobbar vi på att träna bort det. I övrigt har han gjort framsteg! Han klarar åtta pinnar när jag går på båda sidorna och tolv pinnar gick jättebra på ena sidan! 

Tyvärr har vi fått lite problem med gungbrädan igen... Mio tycker fortfarande inte riktigt om den... Så där har vi lite att bita i!

Efter agilityn blev det även lite rallyträning. En ny avanceradbana! Men den gick inte alls bra, många missar, krockar och annat slarv... Men jag var ändå ganska nöjd då både en welsh och hans älskade favorittik (en vit herdehund) var med på träningen! När vi jobbade fokuserade han faktiskt på mig, men när vi vilade satt han mest och gnällde. Men det var riktigt skönt att han kunde jobba och fokusera trots störningen!