Mio och Aslan

Höstrusk!
Nu har det varit riktigt höstväder ett bra tag! Det regnar och blåser så det skallrar i rutorna! Varken jag eller Mio har något större sug efter att gå ut, och vi har nästan aldrig kameran med oss... därför har det varit lite dåligt med bilder på bloggen ett tag. 
 
Nu närmar sig Stockholms hundmässa med stora steg! Tiden går mycket fortare än jag tänkt, så vi har inte hunnit träna så mycket som jag önskat. Men vi kämpar på! Det ska bli riktigt kul att få tävla där och jag har gjort lite ändringar i vårat program. Vi får se om vi hinner få in det i tid! Men det känns ganska bra! Vi pysslar även med att få till ett klass II program, men det är lättare sagt än gjort... 

Vi ska ju inte bara tävla, utan Mio ska också ställas ut! Detta är något vi inte har tränat på sedan tidigt i våras, det går med andra ord lite sådär. Att springa snyggt framför mig, med fokus frammåt - glöm det! Mio springer jättesnyggt fot vid sidan och tittar på mig... Kanske inte så passande i utställningsringen... Men vi har en vecka på oss, mycket kan hända! 

Igår var vi ute och spårade igen, denna gången med Måns. Det blev ett kort spår med tre vinklar. Han hade bättre tempo idag och följde spåret riktigt bra. Ibland tappade han det så jag fick hjälpa honom tillbaka, men i det stora hela gick det bättre än väntat. En av vinklarna tog han riktigt snyggt! 
Här väntar Måns när matte lägger spåret. Sedan gick vi en promenad och tog spåren på tillbakavägen.
Mio är laddad!
Memphis och Mio har blivit riktigt bra kompisar. Det är riktigt roligt att se dem tillsammans! 
 
#1 - Emilia

Vilka fina bilder och framförallt fina hundar! Gillar även namnvalen på hundarna :) Kika gärna in på min blogg: zaraochjag.wordpress.com

#2 - Emilia

Hej! Vilka fina bilder och framförallt fina hundar! Gillar även namnvalen på hundarna :)Kika gärna in på min blogg: zaraochjag.wordpress.ocm

Svar: Tack! :) Vilken fin hund du har! :D Älskar vit herdehund! Hade det inte varit för allergi i familjen hade jag troligen skaffat en sådan! Kikar nog in framöver! :)
Mio och Aslan

#3 - Emilia

Åh tack! Aa vit herdehund är en underbar ras :)