Mio och Aslan

Stockholms hundmässa!
Så var det äntligen dags för Stockholms hundmässa! Vi gick upp tidigt...
Vi fick skjuts med en kompis dit. Helt kolsvart ute... Som tur är var det även frost så Mios tassar höll sig fina och vita!
Mio tycker att det är tråkigt att vänta...
Vi var först ut i AFC-finalen! Jag var jättenervös men samtidigt taggad! Det är ju inte varje dag man får tävla på ett sånt här ställe! Trots lite små missar och att Mio ljudade en del så är jag riktigt nöjd! Detta var sista tävlingen med vårat klass I program, både skönt och lite sorgligt. Nu ska vi sikta mot klass II istället. Matilda Terestchenko har filmat!
 
Därefter blev det utställning. Jag känner mig lite felplacerad vid utställningsringen där alla andra har trimbord, borsta och putsar hela tiden medan jag sitter på golvet i väntan på bättre tider... Kanske inte riktigt så, men jag är långt ifrån lika ambitiös som många andra är med pälsvården. Mio var jätteduktig trots att vi knappt tränat något! Jag var riktigt stolt över honom! Vi fick även vårat efterlängtade excellent (dessutom av en portugisisk domare), så det kunde inte bli mycket bättre! Kritiken var också toppen:
 
"Nice head and expression. Good pigmentation. Excellent dark eyes. Good neck and topline. The coat is to soft. The ribcage should be deeper. Good proportions. Enough bone. Well angulated. Nice movement." / Manuel L Borges, portugal
 
(Fick tyvärr ingen bild där, så vi tog en hemma istället).
 
Senare var det dags för prisutdelning i AFC, då fick vi gå in i finalringen igen. Vi kom på en 6:e plats med 24,3 poäng, (8,15; 7,80; 8,35) bara 0,3 p från tredjeplatsen, 0,5 p från 2a platsen! Ena domarens kommentar: "Riktigt bra flyt i programmet! Jobba mer på att utnyttja mer av ringen. Fint avslut! :)"/Johanna Mamrelund (Frida Binette dömde också).
Jag gick och tittade på rasmontrarna och stånd, men hittade inget jag behövde köpa i år. Men det var ändå roligt att gå runt och prata med t.ex. portisfolk som man vanligtvis bara ser på facebook! T.ex. så umgicks vi en hel del med Bella -> www.svanstippar.weebly.com. Mio tyckte hon var jättesnygg!
 
Hemma igen efter en lång dag! Mio med sitt excellent och priset från AFC-finalen.
Trött Mio efter en lång och händelserik dag!
 
#1 - Emilia

Åh stort grattis från oss för er prestation! :)

Svar: Tack så mycket! :)
Mio och Aslan