Mio och Aslan

Inofficiell utställning!
Så var årets första utställning avklarad! Den var i Kumla så vi åkte redan under lördag eftermiddag och sov över i Örebro. Kvällen gick åt till att borsta igenom min ihoptovade trasselsudd, men jag hade ju inte borstat honom på en vecka så det var inte så konstigt! 
 
På morgonen begav vi oss till uställningen tillsammans med Albert som skulle ställas ut för första gången!
Så här snygga var killarna!
Domare vad Pernilla Hallgren. Albert var först ut, tyvärr var han själv i sin åldersgrupp. Men han fick Hp och BIR!
Sedan var det Mios tur direkt efter, han fick Hp och skulle sedan ställas mot tiken, Aplicado angel of zephyr. Det var väldigt spännande, domaren tänkte länge. Men tillslut gav hon Mio BIR! Jag blev så glad! En rosett blir ju så mycket mer värd om man faktiskt har fått kämpa lite för den! 
 
Mios kritik: 
"Snart 2 år, fint huvud och uttryck. Vackra ögon. Bra bett. Bra hals. Bra vinklar fram, knappa bak. Bra svans. Bra päls. Rör sig väl, trevligt visad!" / Pernilla Hallgren
 
 
Strax därefter var det gruppfinal, det var 6 stycken hundar. Mio blev placerad som nummer fem och därmed är det första gången han inte placerat sig i gruppen! Jag hade hoppats på en bättre placering, men jag är ändå nöjd med att han blev BIR! Albert däremot slog till rejält och blev BIG-4! Inte illa för första utställningen! 
 
Tyvärr fick vi ingen bra vinkel att fota i, så några riktigt bra bilder blev det tyvärr inte...
Strax efter utställningen åkte vi och klippte Albert, han blir så varm av pälsen. Jag fick hjälpa till och då blev det en portisklippning!
Visst blev han snygg!? 
 
Mio fick ha kvar sin päls, snart är det ju dags igen!