Mio och Aslan

Klippning x4
Så har Aslan blivit klippt igen. Fyra gånger...
 
Aslans päls har blivit väldigt lång (6cm) och han har flämtat väldigt mycket, pälsen har tovat snabbare än jag orkat reda ut den. Så nu blev det dags att raka ner honom. MEN - han hade så mycket tovor på vissa ställen att jag inte vågade köra med rakapparaten där med omtanke om skären. Med andra ord skulle jag få handklippa halva hunden med sax (midjan, bakom frambenen, hela magen, bröstet, nacken).
 
Före
Nästan portisklippning
Sedan blev det några dagar med handklippning av halva hunden, och tillslut blev jag klar!
Och - kolla i ansiktet på sista bilden. Aslan har bytt färg!!! Han har alltid varit brun i ansiktet och skiftande på kroppen, så gissa om jag blev förvånad när jag såg vad som kom fram vid denna rakningen!!!
En månad sedan -->
nu -->
Min stiliga kille!!!
/Fanny