Mio och Aslan

Latmask
Mio kan vara lite bekväm ibland. Här hade jag tänkt att han skulle hoppa över pinnen, men såklart springer han runt istället!
Gå i djup snö är jobbigt!
Han går hellre efter mig så jag får bana väg åt "kungen".
Eller när man åker skidor i den djupa snön kan det gå så här....
 
"nej! nu var det jobbigt! Jag stannar här!"
Draghunden får istället springa lös. Bekväm som han är väljer han lättaste vägen - bakom matte!
 
Eller för att inte tala om härom dagen då han gick in i garderoben och "fastnade" så jag fick komma och hjälpa honom ut (dvs flytta på städhinken)!
Som sagt, visst kan det vara fullt ös med Mio också, men han är allt en bekväm hund med fyra tassar stadigt på jorden!
 
 
 
 
#1 - Paco

Det är exakt som Paco, går runt hinder eller väntar på att man tar bort dom åt honom...dom är smarta tycker jag som gör så lite som möjligt fast Aslan verkar ha Huskyblod i sig som han drar och hoppar stängsel!

#2 - Maria

Min Melvin har blivit mer o mer sån med åldern nu. Vis av erfarenhet hehe =) Nu har vi dock börjat med dragweight så slutlatat hehe =)