Mio och Aslan

Nytt täcke!
Kom på att jag helt har glömt bort att berätta att Mio har fått ett nytt täcke! Har inte tyckt att det behövts innan, men när jag rakade honom kändes det som en bra ide. Framförallt när vi går kurser och det blir mycket stillasittande i kylan (snarare stillastående då Mio inte vill sätta sig när det är kallt). Att det skulle vara ett blått täcke från hurtta visste jag sedan länge. När jag väl tog tag i att köpa det insåg jag att modellen var på utgång så det fanns nästan ingenstans! De nya vill jag inte ha för de är inte speciellt snygga, så när jag tillslut hittade ett blev det lite dyrare än det hade blivit om jag köpt det tidigare (Alla sidor där det var billigt hade slut). Men nu, tillslut, har han sitt blå täcke! (Att det ska vara just blått beror på att det är Mios färg som han hade på valphalsbandet.)

Detta är 55 cm i rygglängd, skulle möjligen kunnat vara någon cm kortare men 50 kändes alldeles för litet.
Ovant att se honom utan tofs!
Fluffig och trött vovve efter promenaden.