Mio och Aslan

Revansch i ringen!
Idag var det dags igen, utställning i Sollentuna. Att vi åkte hit berodde nog mest på att jag var revanschsugen! Domare var Christoffer Beckman. Han dömde Mio när han var 6 månader och då fick han inte ens HP och kritiken var ingen höjdare den heller. Även om jag inte gillade det då så inser jag idag att det låg mycket i det han sa.
 
Så här såg det ut för 1,5 år sedan!
Kritiken då:
"6 månaders hane med feminint huvud. Fina ögon, en tanke högt ansatta öron. Välver i ryggen i både stående och i rörelse. Lågt ansatt svans. Okej vinklar runt om, lång länd. Kunde önska djupare och bredare bröstkorg. Ställs i freestyle frisyr. Kunde önska mer attityd. Välvisad."
 
Idag var vi ensamma i vår klass. Efter en lång väntan var det vår tur, alla ringar var klara utom vår. I snitt bedömdes 12 hundar/timme...
Men tillslut så! Dock var Mios tålamod inte på topp efter att ha väntat i ca 5 timmar. Men det gick ändå bra! Vi kom därifrån med HP och BIR! 
 
Strax därefter var det gruppfinal, säkert över 10 hundar. Nu hade Mio gett upp helt och ville bara nosa på hunden bakom (en welsh) så jag kunde inte ställa honom över huvud taget. Därmed åkte vi ut ganska tidigt. Tråkigt då jag vet att han kan bättre, men med så många hundar hade vi nog inte placerat oss ändå. Jag är ändå supernöjd med resultatet. 
 
Vi packade ihop snabbt och gick mot bilen då jag kom på: KRITIKEN! Jag hade helt glömt bort den! Så det var bara att vända och hämta den, tur att vi inte hunnit iväg!
 
Glädjande så var dagens kritik enormt mycket bättre sist! Skönt att se att han har utvecklats så mycket! Dessutom var vinklarna bra idag! Har tränat på att ställa honom på "rätt sätt" för att få fram dem lättare. Här är i alla fall kritiken:
 
"Snart 2 årig hane, utmärkt huvud och uttryck. Fina ögon. Väl ansatta öron. Bra över och underlinje. Bra förbröst och bröstkorg. Bra tassar och ben. Bra vinklar runt om. Rör sig med ett bra steg. Fin välskött päls. Utmärkt temperament. Välvisad" / Christoffer Beckman
 
Det kan inte bli mycket bättre! Här med priserna från idag till och priserna från Örebro. 
 
 
#1 - Paco

Jomen, Mio är ju helt klart en perfekt Portugis!! Första kritiken var han ju en liten unghund/valp och dom är faktiskt inte färdigväxta förrän i tvåårsåldern, så det var ju fånigt av domaren att säga nå't om bröstkorgen, tycker jag

#2 - Numinous Aussies

Vi var också där och fick BIR+HP :-) Christoffer är en grym handler och domare!