Mio och Aslan

RLD F!
Igår var vi och tävlade i stockholms hundsportcentrum (Uppsala HU). Det var en väldigt nervös dag eftersom vi bara hade ett resultat kvar till titeln! Vi startade lite efter 15 så det blev lång väntan då jag fått skjuts med en annan som skulle dit. Det var väldigt fullt med folk, men tillslut hittade vi en tom plats i ett hörn som vi tog. 
 
Alla löptikar som skulle vara med var tvugna att ha på sig skydd inomhus vilet gör att man ser dem mycket bättre. Av någon konstig anledningn  tyckte jag att det var VÄLDIGT många löptikar där! Dessutom så satte sig många av dem i närheten av oss. Som tur var brydde sig Mio inte alls! Långt senare, efter att vi hade tävlat hörde jag några som pratade och då fick jag det klart för mig - vi satt MITT I löptikshörnet!!! Det var därför det hade varit en tom plats där! Kändes lite komiskt att jag gått och satt mig med min hane mitt bland löptikarna... Men, lite störningsmoment kanske är bra? Tur att han är så stabil!
 
När det snart var vi hade Mio en sådan otrolig kontakt med mig, full fokus och arbetsvilja till tusen. Det enda dumma var att våran uppvärmning nästan uteblev då hunden innan oss sprang av plan så vi fick gå in tidigare än väntat... I kombination med att vi knappt tränat något alls de senaste veckorna gjorde att det inte kändes helt bra ändå. Kontakten var det inget fel på, men han var för taggad! Det brukar han bli om vi inte tränat på länge, han blir alldeles för glad! Så han drog mycket frammåt i fotposition, han la sig en gång när han skulle sätta sig, missade halter och ja, för mycket energi och vilja helt enkelt! Banan kändes bra i övrigt, inte jättesvår. 
Efter en lång väntan fick vi veta - 85 poäng och därmed godkänt! Det ger tre godkända resultat i fortsättingsklass och våran titel! RLD F! Jippi!!!
 
Vi fick fel övning (-10) på nr 5, förarfel (-3) på nr 6, BRIS (bristande samarbete) på nummer 9 och 14 (-1). Så totalt sett är jag supernöjd! Domare var Liss-Britt Elegård, kommentar: Snygg bakdelskontroll, glad och pigg hund!
Så nu kan Mio titulera sig:

RLD N RLD F Aquastar's Lucifer!
 

Nu är vi alltså klara med fortsättningsklass, men då vi inte är i närheten av redo att gå upp i avancerad kommer vi stanna kvar i fortsättning fram till hösten och tävla vidare här för mer erfarenhet! 
 
#1 - Emelie

Grattis, vad roligt! :)