Mio och Aslan

isgata
Nu har det regnat och varit plusgrader någon dag så snön har försvunnit. Men eftersom det ändå ligger runt minusgrader så har världen istället blivit täckt av is! Att det är sandat hjälper tyvärr inte jättemycket. Jag har överlevt tack vare mina Ice bugs! (Bästa skorna vintertid när det är halt ute!) För er som inte vet vad det är så är det skor med inbyggda dubbar.
 
Så här ser det ut hos oss nu.
 
 
Gångvägar:
Gräsmattor:
Pga snö och halka hamnade vår träning på is. Idag tog jag i alla fall tag i det igen och körde lite rallyskyltar med fokus på kontakten. Brukar ju vara i böjran av banan som vi tappar poäng för jag inte får med mig honom. Tyvärr blev träningen inte riktigt som tänkt utan mest passivitetsträning. Han var alldeles för taggad och jag hade för gott godis = han ljudar. Typiskt honom när vi inte har tränat på länge.... Å andra sidan gick han som ett litet ljus när vi promenerade trots hundar, bilar, människor och cyklar! Så skönt att kunna ha honom lös och ändå lita på att han går vid min sida om jag ber honom göra det!