Mio och Aslan

Spa!
Igår hade Mio en spa-dag! Det var kanske inte tänkt så, men planerna ändrades! Han hade inte badat sen före jul, så det var definitivt dags att bada honom! Därefter tänkte jag att det var lika bra att borsta igenom honom riktigt ordentligt! Det blev en hel del päls som borstades ur! När jag kommit igenom främre halvan av honom började han tröttna. Kanske inte så konstigt då jag suttit med honom en timme... Bakdelen blev alltså oborstad. Testade lite att borsta den, men oj vad den fastnade! Bakdelen har jag knappt borstat alls (nästan bara i samband med bad), men den har klarat sig bra på egen hand. Men nu när pälsen blivit 7-8 cm började även den tova... Så efter lite eftertanke och velande fram och tillbaka så åkte rakmaskinen fram och Mio fick bli ett lejon en månad tidigare än planerat! Oj, vad snygg han blev! Innan var han bara en söt nallebjörn, men nu är han till och med vacker att titta på!
 
Nybadad med sin nya morgonrock! Mammas design av en handduk. Jag tyckte han kunde behöva det när det är riktigt kallt och vi måste gå hem från hundduschen.
Sedan blev det mot fönen.
och sedan borsten...
Men fin och fluffig blev han!
Då var vi ju tvugna att gå ut och fota lite!
På eftermiddagen kom klippmaskinen fram! Klippte medhårs med skär 10.
Det hela slutade med att jag hade två hundar!
och så till slut: före och efterbild! Visst blev han riktigt stilig!
Ett tag framöver får ni dock stå ut med att det dyker upp bilder på en oklippt Mio då och då! ;)