Mio och Aslan

Läger!
Nu är lägret slut, tre dagar har gåt ruskigt fort! Men det har varit väldigt lärorikt! Vädret har gjort lite som det vill, dag 1 - jag klär mig för en kylig sommardag, men det blir snudd på vinter. Mössa och vantar tack! Dag 2 - Jag klär mig varmt! Då blev det strålande sol istället... Men vi har haft jätteroligt!
 
Vi har utmanat oss på flera olika banor i klas 2-3 nivå. Då har vi verkligen utmanat oss själva och fått lära oss mycket nytt. Totalt sett under hela lägret så är nog det viktigaste för mig att lita på Mio! Han kan mer än jag tror! När jag väl gör det flyter allt på mycket bättre. Hinderkombinationer och banor som jag aldrig trodde vi skulle klara har gått så mycket bättre än väntat! Jag måste träna på att vara tydlig med vad jag visar, Mio har lätt för att bestämma själv vart han vill springa. Så jag måste jobba hårt med att lära mig styra hans stora hinder/tunnelsug.
 
Vi har även övat lite slalom och kontaktfält. A-hindret gav oss större motstånd än väntat då Mio var fast bestämd på att man skulle hoppa över kontaktfältet, så där har jag en nöt som fortfarande inte är knäckt. 
 
Ju längre lägret gick desto tröttare blev Mio och desto mindre lyssnade han på mig. Då blev det svårare att få honom att springa dit jag ville och det gick långsammare. Nu ska han få vila upp sig lite, han har sovit så fort han fått en chans! Sedan tränar vi vidare på allt vi fått lära oss. Det har varit ett riktigt toppenläger med vår superduktiga instruktör Ulrika Pettersson!