Mio och Aslan

Aslan tränar rallylydnad


Jag har jagat hela dagen efter ryhov men fortfarande inte fått svar om foten (som är bättre än på länge nu när den fått vila). Funderade på att åka ut till klubben och träna rally, men gillar inte att köra genom hela stan (tar 25 minuter) för att träna i 20-30 minuter och sedan köra hem igen. Speciellt inte när jag inte vet hur mycket jag får gå på foten. Istället byggde jag upp en liten bana hemma, när skyltarna för en gångs skull inte blåste iväg! Jag har på mig mina hemma-mys-kläder så ignorera mig, jag brukar se vettig ut i normala fall :P

Först satte jag upp fyra skyltar (270 grader höger, sväng höger, 270 grader vänster, stopp-sitt-ligg). Vi körde dessa några gånger, och sedan byggde jag ut banan till tolv skyltar. Aslan var supertaggad på att träna och var väldigt fokuserad! På filmen var jag osmart nog att ha godiset i handen, vilket jag kom på efter första skylten när Aslan började konstra lite. Övriga gånger körde jag med godiset i fickan istället, vilket gick mycket bättre! 

Ska försöka ladda upp filmen på hela banan också. Där fulsatte jag vissa skyltar som man nog egentligen inte får göra (de borde suttit på baksidan  av andra skyltar , men eftersom jag hade brist på plats fick de sitta på helt egna skyltar så man fick gå lite snett). Klättra över staket kan jag göra någon annan dag ;) 
/Fanny
#1 - Saga Eriksson

Som sagt, SÅÅ FINT FOKUS HAN HAR PÅ DIG!!!! Lilla killen, han vill så himla gärna göra rätt/vara dig till lags, det syns tydligt :-) <3 <3 <3 <3 <3
Han är dessutom "mjuk" och följsam, precis som du själv är mot honom! :-D

Svar: Åååh tack bästa Sagis!!! <3 Vi har fortfarande en del att jobba på, men precis som de säger på klubben har han stor potential! Och han är en sjukt rolig hund att jobba med! :D
Mio och Aslan