Mio och Aslan

Gammalt spårkursinlägg!
Detta inlägg skrevs för några veckor sedan och hamnade i utkastet, men tänkte att det lika gärna kan publiceras!

De senaste veckorna har min motivation till att träna med Aslan varit nere på noll av sjukdom och annat. Har nog inte lagt mer än 7 spår sedan förra kursgången, och Aslan har börjat gå tillbaka till sitt sök-beteende. Därför hade jag inte höga förväntningar inför dagens kurs. Men oj så fel jag hade! 
 
Vi gick tre spår, två stycken i skog (där det nyss varit skogsmaskiner så var stockar och högar med grenar och jag vet inte vad) och en på fotbollsplan. 90-gradersvinkel och 45-gradersvinkel i skogsspåren och 90-graders på fotbollsplan.
 
Hade väntat mig sökbeteende och missade vinklar, men han gick pang på, spikrakt i spårkärnan, och tog 90-gradersvinkeln utan några som helst problem! Vad hände där??!!! Trots att spåret gick över stora grenhögar, stockar, ris och blåbärsris gick han på som om det var det enklaste han någonsin gjort!
 
Det andra spåret gick också bra. Vid 45-gradersvinkeln tappade han bort den lite och snurrade (högervarv) två gånger innan han fick upp spåret igen. Lade vinkeln mot ett träd för att spåret skulle "ta slut" och bli lite lättare, men det fattade ju inte Aslan med en gång ;) När han väl fattade grejen tog han vinkeln och fortsatte i spårkärnan. Min duktiga hund!!! 

Spåret på fotbollsplanen glömde jag markera var slutet var och satte en snitsel i efterhand. Tror dock jag satte den fel, för Aslan gick rakt och fint i spåret, men vi kom inte till min snitsel. Men det var ju mattes fel och inte Aslans!

Eftersom det var skymning och hann bli mörkt innan vi var klara fick jag inga bilder, men såhär trött var han i alla fall dagen efter senaste kurstillfället!

Det slog mig även att vi har haft portisträff här i Jönköping!!! Den har jag bilder ifrån MEN jag har lyckats slarva bort min kamera... Men när den hittas igen lovar jag att det kommer lite bilder därifrån!
/Fanny
#1 - Paco

Så duktig han är och jag fattar inte att du orkar alls med din tå....om det var imorgon som du skulle röntgas, lycka till!

Svar: Den röntgades idag, så hoppas på att få svar inom närmsta veckan, helst redan imorgon eftersom jag har utbildning på söndag då jag ska gå runt i en gruva hela eftermiddagen... Får hoppas på det bästa! ;)
Mio och Aslan