Mio och Aslan

Rallylydnad!
Idag var vi iväg på vår sista officiella rallytävling i fortsättningsklass! Vi var ut som nummer två denna gång. Domare var Gunnel Persson.Tyvärr blev det ingen film denna gången heller... Men kortfattat kändes det som att han nosade en del, var lite ofokuserad och seg. Dessutom så krockade vi på ett ställe, Mio var inte med på det jag gjorde så jag snubblar på honom och han på skylten! Men det gick bättre och bättre allt eftersom, fokuset kom tillbaka efter ett tag.
 
Tydligen kändes det värre än det var. Jag trodde nämligen att vi kanske var diskade (trodde att jag tagit i Mio när jag snubblade, men var inte säker. Oavsett så var det inte medvetet). Känslan av loppet var inte heller den bästa. Därför kom det som en liten chock att vi lyckats få 93 poäng! Det räckte dessutom till klassvinst! Idag fick vi med oss ett tuggben och ett glas med klubbens logga. Kanske inte det stiligaste priset i hans samling, men vi gillar alla priser! (Lite svårt att se det i bilden) Det kändes som ett bra avslut i fortsättningsklass, för man ska ju sluta på topp...! Nu har vi bara ungdoms-SM kvar, sedan är det dags för avancerad!
Foto Lena Mattsson
 
#1 - Paco

Grattis, jättefin bild på er 2 på pallen!