Mio och Aslan

Rallytävling på hemmaplan!
I söndags var det dags för tävling igen, trots att vi kört 8 stycken de två senaste helgerna. Det var riktigt varmt och fint väder, denna gång var det även på hemmaplan. Domare var Hildur Persdotter, banan var ritad av Lena Mattsson. En mycket spännande bana där det var som gjort för att villa bort sig bland slalom, spiraler och dubbla åttor. Men kul var den! Dock var inte Mio på hugget alls. Han kändes bra precis innan start, men när vi gick in var det nosen i backen som gällde. Runt hela banan. Vi drog även på oss en -10 för fel övning och lite annat smått och gott. Jag trodde inte ens vi hade klarat oss, så jag åkte vidare til Hjo där Fanny och Aslan skulle ställa ut. Men senare fick jag veta att på något sätt hade vi i alla fall fått ihop 76 poäng! 
 
Jag är ändå nöjd med tävlingen. Visst, jag vill helst ha pallplatser, men det är samtidigt skönt att veta att vi kan klara godkänt även när Mio har en lite sämre dag. Dessutom så var det väl på tiden att han hade en dålig dag, jag har väntat på det länge nu! Han kan ju inte prestera på topp varje gång! Så totalt sett är jag väldigt nöjd, det var ju på rätt tävling också!
 
!
#1 - Paco

Nu går det att kommentera gen! Nu ser Mio så gosig ut i pälsen, fina foton :)