Mio och Aslan

Titlar - HtMI och FDI
Nu är äntligen en lång helg över! Nu blir det en låång uppsats om helgens tävlingar. Vi skrev tenta i fredags och sedan kom mamma och pappa förbi Uppsala och hämtade oss. På väg hem passerade vi kusinens student och hade en liten freestyle-show. Mio var något enormt pipig och ofokuserad. Kom senare på att jag glömt ge honom mat på morgonen så då var det ju inte så konstigt att han skrek lite när jag tryckte upp lyxskinka framför nosen på honom! Så det kan bli... 
 
 
Vi var hemma sent och gick upp tidigt för att åka till Bollebygd för en dubbel heelworktävling. Domare var Ulrika Persson och Eleonor Mattson. Vädret var varierande uppehåll och sekunden efter spöregn. Vi hade dock tur och klarade oss från regnet när vi körde. Tyvärr blev det inga filmer, men jag lägger in några från de tidigare tävlingarna.
 
Första omgången kändes riktigt bra! I princip allt satt! Lite småfel, men i det stora hela var det toppen! Men jag kunde väl ändå inte tro att vi skulle följa förra veckans trend! (Film från förra helgen)
Domare 1: Ulrika Persson
Precision och samarbete: 9,5
Innehåll: 9,6
Tolkning av musik: 9,8
 
Kommentar: "Blir tårögd... Så duktiga och fantastiskt fin tajming. Vilket samarbete! WOW! Handhjälper var det lite mycket av, tänk på det till framtiden."
 
Domare 2: Eleonor Mattson
Precision och samarbete: 9,2
Innehåll: 9,2
Tolkning av musik: 9,4
 
Kommentar: "Fiint! Bra tolkning och tajming. Växlar lite i pos 2. Trots lite tapp arbetar du på bra!"
 
Totalpoängen blev: 9.35 | 9.40 | 9.60 --> 28,35 poäng!
 
Vi vann - och det överlägset! Vi var nästan 5 poäng före tvåan! Uppflytt!
 
 
Andra tävlingen var inte lika bra som den första, men jag tyckte fortarande att det gick väldigt bra! Bra fokus och koncentration!
 
Domare 1: Ulrika Persson
Precision och samarbete: 9,1
Innehåll: 9
Tolkning av musik: 9,1
 
Kommentar: "Jättefint! Lite småstrul med någon position (sned). Härlig tolkning!"
 
Domare 2: Eleonor Mattson
Precision och samarbete: 8,7
Innehåll: 9
Tolkning av musik: 9
 
Kommentar: "Super! Tapp när du går i pos. 1 och svänger åt vänster (tror jag). Annars super!" Dessutom fick vi ett hjärta på protokollet!
 
Totalpoäng: 8.90 | 9.00 | 9.05 --> 26,95 poäng!
 
Tro det eller ej men även denna gång vann vi! Nästan 3 poäng före tvåan! Även denna gång fick vi Uppflytt vilket betyder att vi har tre godkända resultat i HtM klass ett och får då diplom och titeln HtM I!
 
 
RLD N RLD F HtMI Aquastar's Lucifer
 
 
Sedan blev det söndag och då var det dags igen! Denna gång dubbel freestyle på samma plats med samma domare. Freestylen var jag mer nervös för själv då jag vet att han har svårare för det då han lätt stressar upp sig. Men han kändes lugn och fokuserad när vi skulle in. När vi gick av planen kändes det som att vi borde ha klarat uppflytt! (film från förra helgen)
Domare 1: UP
Precision och samarbete: 8
Innehåll: 8,2
Tolkning av musik: 7,9
 
Kommentar: "Önskar mer flyt i övergångarna. Mycket handhjälper. Härlig arbetsglädje och fint samarbete!"
 
Domare 2: EM
Precision och samarbete: 8,7
Innehåll: 8,2
Tolkning av musik: 8,5
 
Kommentar: "Bra tolkning och samarbete. Tänk på inför klass två att det är lite väl mycket slalom. :) "
 
Totalpoäng: 8.35 | 8.20 | 8.20 --> 24,75 poäng!
 
Det räckte till uppflytt, men inte nog det- det blev även en tredjeplats, 0,05 poäng efter vinnaren!
 
I väntan på start 2.
 
Så till helgens sista tävling. Nu var det lite mer nervöst, men Mio hade fortfarande bra fokus. Tyvärr blev det en hel del missar i programet, främst mellan olika byten, men jag tyckte inte tajmingen satt där jag vill ha den. Var lite orolig för att vi inte skulle klara uppflytt... Men jag oroade mig i onödan!
 
Domare 1: UP
Precision och samarbete: 8,2
Innehåll: 8,2
Tolkning av musik: 8,1
 
Kommentar: "Bra flyt och tajming!"
 
Domare 2: EM
Precision och samarbete: 8,0 (-0,2 för ljud)
Innehåll: 8,5
Tolkning av musik: 8,7
 
Kommentar: "Fint program och samarbete. Bra utnyttjande av rekvisita. Bra att du väntar in musiken."
 
Totalpoäng: 8.10 | 8.35 | 8.40 --> 24,85 poäng!
 
Så mycket bättre än jag väntat! Vi fick vårt sista uppflyttsresultat och en andraplats 0,25 poäng efter vinnaren!
 
Därmed fick vi även freestyle klass 1 titeln - FDI
 
 
RLD N RLD F HtMI FDI Aquastar's Lucifer!
  
Jag vet inte riktigt hur jag ska sammanfatta vår freestyle och heelwork debut. Vi började med freestylen för ca 2 månader sedan, heelworken någon vecka efter. Och nu står vi här med titel i båda sporterna, fyra 1:a platser i HtM, två 3:e platser och en 2:a plats i freestyle!!! Jag har nog inte riktigt förstått det ännu. Att Mio kan prestera så bra varje gång trots att det varit så intensivt (8 tävlingar på drygt en vecka) känns helt otroligt! Nu ska vi ta en liten paus från detta, det tycker jag att vi är värda!
 
Tänkte dessutom rikta ett stort tack till Bollebygds BK för en mycket bra arrangerad tävling, toppendomare och superfina rosetter!