Mio och Aslan

Träning!
Nu har vi åkt hem för lite lov! Superkul att träffa familjen igen tycker Mio! Idag bar det av till hemklubben för träning, det blev främst rally men även lite agility. I rallyn körde vi en bana som var ganska lurig, det var mycket bra träning. Hade dessutom gott blötfoder i frestelsen vilket jag trodde skulle vara mer utmanande för Mio än vad leksaker är, men inte var det det - han brydde sig inte alls!
 
Det han har lite svårt för just nu är hindret, han vill väldigt gärna dra iväg på det så jag måste hålla in honom ordentligt. Var och körde några agilityhinder för att sedan testa rallyn igen och då gick det ändå ganska bra! Trots att en löptik gått banan innan honom. 
 
Löptiken var inte vårat problem idag, det var den kastrerade welshen som var där (hane dessutom). För vår del har jag hellre med en löptik än en welsh! Men samtidigt väldigt bra att ha med en welsh på träningspassen!
 
Vi testade även gungbrädan lite. Mycket enkelt till att börja med eftersom han blivit skrämd tidigare. Så nu lyfte jag bara upp den och släppte så han fick höra ljudet, därefter höll jag uppe den ca 1 dm så fick han trycka ner den själv. Mycket belöning varje gång! Det kändes mycket bättre än tidigare!
 
Så det var ett bra träningspass. Det som inte gick bra var platsen i lydnaden, då det regnat hela dagen var det väldigt blött ute -> Mio vill inte ligga ner! När han väl la sig ner fuskade han lätt och ställde sig upp igen... Där har vi lite att jobba på! Han gör liksom ingenting mer än ställer sig upp, men det vill jag verkligen inte att han ska göra!