Mio och Aslan

Snabb uppdatering!
Har varit väldigt dålig på att uppdatera här på bloggen. Så mycket annat har tagit upp tid, vilket inneburit att bloggen kommit i andra hand. Men lite kortfattat:
 
Aslan har blivit en stor kille, den 3 mars fyllde han ett år! Tiden går så otroligt fort! Födelsedagen firades med promenad, dragträning och leverpastejsmacka. 
Sedan har vi gått ytterligare några gånger på spårkursen. Vi har gått över från krona till att markera på naturpinne, vilket Aslan klarade direkt utan minsta problem! Vi brukar gå ca 3 x 60m spår med pinne i slutet. Aslan har haft problem att han gått i stora svängar fram och tillbaka, mer sökt än spårat, men efter några godisspår och när jag lagt någon enstaka godisbit i spåren har det blivit sååå mycket bättre och han går nästan helt i spårkärnan! Dock är hans koncentration inte den bästa, han störs lätt av ljud och synintryck, men vi jobbar på! Ibland har jag märkt att han spårat utanför spårkärnan med, men det kan bero på att jag inte varit jättebra på att tänka på vindriktningen när jag lagt spåren alla gånger och låtit dem vila lagom länge. Han älskar spårandet och jag tror att han kan gå långt med lite träning! Vi lägger minst 2 spår ca 3-4 dagar i veckan.

Vi har kört en del drag, men sedan har det inte blivit så mycket pga att jag har varit mycket sjuk det senaste. Är nästan konstant förkyld och drar på mig den ena sjukdomen efter den andra (i nuläget influensa), men hoppas på att kunna köra igång mer med draget sedan! Vill dessutom inte köra för mycket innan röntgen.
 
Aslan har även fått ny frisyr, som Frida redan lagt upp bilder på. Visst blev han snygg! Först när jag klippt var jag helsäker på att jag tänkte odla ut pälsen på huvudet igen, men nu när jag vant mig tror jag att han får ha det såhär ett tag.
Vi tänker i år testa de nya tabletterna som fästingmedel och se om de fungerar. Har inte hört någon som varit missnöjd med dem tidigare, så absolut värt att testa!
 
I mitten av maj väntar HD/ED-röntgen för Aslan på Artrokliniken i Söderköping. Kommer bli jättenervöst, men oavsett resultat är det bra att veta för fortsatt träning!
 
Jag har under helgen som gått (27-29 mars) utbildats till A- och B-figurant på MH, superrolig och intressant utbildning, ska bli jättespännande att få delta på MH:n framöver! Då jag varit borta hela dagarna har det inte blivit mycket tränat med Aslan, och när jag kom hem från utbildningen stupade jag i säng med 40 graders feber efter att ha känt mig hängig ett längre tag. Idag ska jag ändå upp till klubben och ansvara för banbyggande av rallylydnadsbanor tillammans med Frida. Även om jag är sjuk måste Aslan få sin träning. Dock får lillasyster sköta promenaderna, för jag går inga långa sträckor. 
 
Aslan är även anmäld till MH i vår. Tänker inte säga när eller var, det får helt enkelt bli en överraskning! Då det är extremt stort tryck på att få delta på MH:n och det bara finns 8 platser är det inte säkert att jag kommer med. Håll tummarna för mig!
 
 /Fanny