Mio och Aslan

Ensamhet och flyttkartonger
Nu när vi börjar få lite ordning på vårt rum tyckte jag att det var lite fult med flyttkartonger överallt. Då gjorde jag en sovplats åt Mio av två stycken, hans bur och ett par filtar. Mycket uppskattat av Mio! 
Sedan har vi även jobbat på ensamhetsträningen. Korta stunder själv när vi flyttade in och jag bar saker fram och tillbaka. Lite längre stunder när jag tvättade. Igår fick han vara hos Albert när jag var i skolan, det var dock inte så populärt. Så idag får han vara hemma själv under förmiddagen, i eftermiddag tänker jag hoppa över skolan och vara hemma med honom istället. Håller tummarna för att allt går bra, har satt upp flera lappar så de andra i korridoren kan få tag på mig om det blir problem. Ensamhetsträningen är inte alltid det lättaste, väldigt enkel att glömma bort hur mycket jobb som ligger bakom det när hunden är van att vara ensam hemma.
#1 - Paco

Vilken fin sovplats,lagom högt oxå. Alltid tryggt med egen hörna!