Mio och Aslan

Lydnad
Sedan vi skippade lydnadstävlingen har lydnaden blivit lite liggande på is. Både för att jag tröttnat lite och Mio inte tyckte det var lika kul längre. Men idag var jag och en kompis ute och tränade igen, det var nog första riktiga lydnadspasset på säkert 3 veckor! Jag trodde att vi skulle ha backat tillbaka några steg, men oj vad fel jag hade!
 
- Platsen gick bra, körde ca 2 minuter
- Tandvisning gick långt över förväntan! Han som brukar backa aningens satt helt still!
- Ingångarna var riktigt bra!
- Linföriget, med koppel för en gångs skull! Fokus sjunker när kopplet åker på, "men helt om halt" gick så mycket bättre efter lite nötande!
- Kedja med linförighet och ställande. Linförigheten var väl lite halvbra, men ställandet var super! Snabbt och inget fuskande! 
- Apport, klarar hela momentet även om han inte höll hårt i apporten.Inget ljudande!
 
Jag är riktigt imponerad över honom! Jag tror det var väldigt bra för oss båda med en liten paus, plötsligt är det mycket roligare igen! 
 
Bjuder på en gammal träningsbild.