Mio och Aslan

Rallytävling i Märsta!
Igår var jag och Mio iväg på rallytävling igen, fortfarande i fortsättningsklass. Vår förhoppning för dagen var att nå ytterligare en pallplats. Dagens domare var Katarina Strömberg, här är hennes bana.
Vi var ut som en av de sista. Nervöst! Regnet hängde i luften så jag fasade lite för att det skulle börja regna. Men vi hade tur! Solen tittade till och med fram en stund!
 
I väntan på start!
 
Banan verkade spännande, men hinder rakt in till åttan med makrill i tomatsås kändes lite smålurigt. Även en hel del andra skyltar (bla. sidostegen) har vi inte tränat så mycket. Och i vänstersnurrar har han börjat sätta sig ibland. Så det kändes lite lurigt, även om jag vet att han kan om han vill!
 
Denna gång var jag i god tid med uppvärmningen. Det kändes riktigt bra! Jag hade honom med mig, fokuserad och taggad! Var lite orolig precis innan vi gick in då han nosade lite, men han höll kontakten superfint! När vi kommit ca halva banan (skylten sitt- lämna - kalla in) upptäcker jag att mitt skosnöre har gått upp! Nej! Sådant får inte hända! Trots det lyckades vi hålla ihop hela banan, åttan var inga problem, inte vänstersnurrarna heller. Det kändes riktigt bra! På sista skylten (ligg) var jag därför överdrivet tydlig så han inte skulle kunna ha en chans att missa den. Efteråt var jag lite smått skakig som alltid, men det känndes jättebra!
 
Jag hoppades att det skulle gå hela vägen, men det var många duktiga ekipage med. Ju högre upp i placeringarna de kom desto snabbare slog pulsen. Vi hade gjort det! 
 
En andraplats med 99 poäng!!! 
 
Vilken lycka! Inte trodde jag att vi skulle lyckas knipa ytterligare en pallplats idag igen! Dessutom ett nytt rekord i fortsättningsklass. Så stolt över min kille!
 
-1 på snurren för att han var lite sen var allt! "Jättefin runda! Bra flyt och tempo!" var domarens kommentar.

(Bilden är från Märsta-Sigtuna BK)
Dessutom fick vi en påse med lite smått och gott. Trevligt! Mycket rolig och bra arrangerad tävling!
 
 
#1 - Paco

En sån fin kille med sin rosett, så duktig! Så bra du beskriver hela banan att t.om jag hängde med och blev lite smånervös bara av att läsa...det gick ju strålande bra, trots skosnöret :)