Mio och Aslan

Träning!
Nu har vi verkligen kommit igång med träningen! Just nu blir det ca två pass om dagen.

Måndags: Kort lekpass vid lunch, Agilitykurs kurs på kvällen.
Tisdag: Agility vid lunch med slalom och hoppteknik, freestyle/HtM på klubben på kvällen.
Onsdag: Agility på klubben vid lunch samt löprunda.
Torsdag: Agility på klubben vid lunch, rallylydnad på kvällen.
 
Nu börjar det märkas på Mio att det blir lite segt ibland. Så nu blir det nog någon vilodag framöver då vi tar det lite lugnare. Mio är en helt fantastisk hund att träna med! Han har för det mesta väldigt bra fokus och gör det jag ber honom om, lär sig snabbt men har även ganska lätt att lära om då det blir fel. Som tur är är han riktigt duktig på att hålla isär sporterna. Han kräver inte heller träning varje dag utan kan ta det lugnt flera dagar utan att bli jobbig. 
 
Här är en liten film från dagens träningspass. Denna gång har vi höga hinder och fokus ligger på handling. Nu börjar jag själv känna mig mer säker i handlingen, många saker flyter på av sig själv, vilket gör att det känns som att jag har mer tid. Det känns toppen då jag vill ha ett "lugnt", fokuserat lopp. Är jag själv samlad presterar även Mio bättre. Dessutom var Mio tyst idag!