Mio och Aslan

Agilitykurs
Nu har vi varit på vårat andra kurstillfälle. Vi tränade lite på gungbrädan innan det började. Sist var den jätteläskig! Men idag gick den jättebra! Tänk vad det kan vända fort... Bara att hoppas att det håller i sig! Idag tränade vi på tysksväng som jag tydligen redan lärt in bara att jag inte visste vad den hette. En liten kort bana med olika varianter gick också ganska bra, han tar dolda tunnelingångar utan problem. Därefter tränade vi på staket som han satte klockrent. Att tråckla var däremot knepigare, men det har vi knappt tränat på... 
 
Något jag hoppats på var slalom och det fick vi köra diag! Vi tränade vi ingångar. Mio är både snabb och lite väl våldsam så han missar lätt ingången och flyttar nästan på slalomet när han springer igenom! Fel sida gick dock mycket bättre än väntat! Vi körde även hela slalom - jag trodde knappt mina ögon! Mio satte 12 pinnar - på båda sidorna! Flera gånger dessutom! Det var som att ha  inte gjort något annat! 
 
I slutet var det en liten bana med balanshinder i. Det går bättre och bättre, men mycket trassel här och där. Nästan alltid mitt fel... Men även denna gången satt slalomet, och det var så himla roligt att se!