Mio och Aslan

Aslans första titel!!!
Den 29 augusti var jag, Aslan, Victor, Saga, farmor och farfar på rallytävling på JBK! (jag vet, jag är expert på att uppdatera ofta).
Det var samma domare som förra gången, Therese Arvestrand och Mona Bratt. Banorna var lite småkluriga, men riktigt roliga! Förra tävlingen fick jag göra allt för att Aslan skulle ha någon energi kvar. Den här gången tillbringade han mer tid i luften än på marken. Ajaj!
 
Första starten var för Therese Arvestrand. Banan gick jättebra när det kommer till momenten, och han klarade ställandet (jippie!!!). MEN han hade alldeles för mycket energi hoppade på mig nästan konstant och skällde på tok för mycket, när jag väl fick protokollet hade vi fått hela -18 på FYS. Här slutade vi med 63 poäng, ändå helt okej tycker jag, sååå långt ifrån godkänt var vi ändå inte! Hade vi inte haft allt detta hoppande och skällande (skällandet resulterade i -15, varav 5 på helhet och 10 på momenten) på hade vi varit uppe i 96 poäng! Jag vet ju att han kan skärpa sig om han vill det, och den här gången kunde han allt det han inte kunde förra gången. 
 
Banan därpå gick vi för Mona Bratt. Hon och sekreteraren stod/satt på en stol nästan precis vid andra skylten, vilket Aslan tyckte var konstigt så han var tvungen att undersöka lite (bra att träna på inför kommande gånger - träna när någon står/sitter på plan!). Denna banan kunde ha gått superbra OM det inte varit för att Aslan återigen började hoppa lite på mig (inte lika mycket som första starten dock!) och LYCKADES FÅ IN KOPPLET UNDER FRAMBENET!!! Jag ville inte riskera att få massa minuspoäng för sträckt koppel, så jag tänkte jättemycket på att detta inte skulle hända. Fokus tappades från banan, och helt plötsligt kom jag på mig själv med att gå slalom i en högerspiral. Ajabaja!!! Så fort jag insåg det fortsatte vi vidare direkt, och Aslan lyckades få loss sitt ben igen. Resten av banan gick helt okej, men även på denna bana hade vi lite väl mycket ljudande. Hade därför inga stora förhoppningar för denna start heller,
Men vi klarade det!!!! 78 poäng, godkänt resultat och eftersom vi redan hade två godkända resultat sedan tidigare kan Aslan nu titulera sig RLD N Watercoat Jump For Joy!!! :D 
 
Även om vi inte fått godkänt hade jag varit jättenöjd, vi hade roligt och lyckades med det vi hade problem med förra gången, bara det är en vinst för mig! Dagen blev jättelyckad, superbra arrangemang av bästa klubben, superbra domare och superbra sällskap!!! För att inte tala om att jag har världens bästa hund!!!! <3 
 
/Fanny
#1 - Paco

Grattis Aslan, jätteduktig och dösöt dessutom!

#2 - Saga & Hailiy

BÄSTA <3