Mio och Aslan

Guldhunden på lydnadsdebut!
Så var det äntligen dags! Vi kom iväg på vår officiella debut, fjärde gången gillt! Första gången vi ställde in i våras kände vi oss inte helt redo då han reste sig en gång när vi tränade plats, gången därefter kände vi oss väldigt redo - men då blev han skadad dagen innan... Tredje gången spöregnade och åskade det, samt att det var lite ont om tid. Även inför denna tävling såg det lite mörkt ut, de hotade med runt 30 mm regn någon dag innan. Men det blev bättre så vi åkte dit. Det blev buss/tåg/promenad denna gång och jag inser att jag saknar bilen lite... Men är man student så är man. Resan gick ändå ovanligt smidigt! 
 
Väl där såg vädret helt okej ut så jag hoppades att det skulle hålla i sig. Men inte, lagom till platsen började det regna rejält. Men vi körde på ändå! Han sätter den klockrent, till och med sitt efteråt fungerar utan problem! (Ibland behöver jag säga till två gånger). På tandvisningen sitter han helt still! Så känslan efter starten är på topp, två 10:or inför lydnadsprogrammet! 
 
Vi var ut som nummer två. Linförigheten har vi haft lite trassel med, så jag var inte förvånad när han hamnade långt fram även idag. Men sedan flöt det på bra! Bortsett från lite ljudande var det bara apporten han krånglade lite på.. Poängen hade jag inte en aning om, jag vågar ju inte titta. 
 
Efter en kall väntan var det äntligen dags! Hade vi klarat det? Det kändes ju bra, så jag hoppades verkligen att det skulle gå vägen! Och visst sa känslan rätt! Vi hade klarat ett 1:a pris med 174 poäng! Inte nog med det så tog vi även hem klassvinsten! Vilken debut! Mio är verkligen värd sin vikt i guld!
 
Just denna tävlingen betydde lite extra mycket för oss. Jag har tvekat, inte vågat och haft en stor respekt för just lydnaden. Alla verkar ju så duktiga! Dessutom så har vi ju haft hälsan och vädret emot oss flera gånger, vilket inte har gjort känslan inför debuten bättre. Nervositeten har varit mycket värre än inför någon annan tävling.Så jag är inte bara stolt över Mio utan även över mig själv - jag vågade tillslut! 
 
Platsliggande: 10p
Tandvisning: 10p
Linförighet: 6,5p (Släpper position, går långt före, snett sättande, gnäll).
Läggande: 9p (Något långsamt ner).
Inkallande: 9p (Tempo).
Ställande: 9p (Ljud, bra ställande).
Apportering: 7p (Gnäll, tugg).
Hopp över hinder: 9,5p (Något snett avslut).
Helhetsintryck: 9 (Lite gnäll).
 
Summa: 174 poäng!
Domare: Anna Wistedt
Mio med sin fina rosett. Just lydnadsrosetten har varit mycket efterlängtad!
 
#1 - Paco

Ni är båda fantastiska!! Stort grattis förstås, Mio är helt underbar på pallen :)

#2 - Anonym

Vad kul, grattis!!