Mio och Aslan

RLD A!
Igår var jag och Mio i gävle och tävlade i rallylydnad. 
 
Första starten kändes som en rolig bana, om än lite utmanande med många sidbyten att hålla reda på! Honnören var ligg framför vilket kändes tryggt. (Vi har nämligen inte övat överdrivet på honnören...) Så tillslut var det vår tur! Trots lite ljudande så kändes det riktigt bra! Känslan var tillbaka! Han gick inte för långt fram i foten, nosade inte i starten och hade så himla fin kontakt genom hela banan! Men sedan krånlade vi till det... I honnören nosar han när vi ska gå in, vilket han har gjort varje gång men aldrig på träning... Sedan händer det jag aldrig trodde skulle hända, han hittar en spännande lukt och sätter sig tillslut upp! Inte helt, men tillräckligt för att få fel övning... Så himla tråkigt när allt annat kändes så bra! Efteråt när jag tittade på filmen upptäckte jag att jag tagit fyra steg bakåt istället för tre på en skylt... (Backa tre steg). Så där rök 10 poäng till... Så trots att vi hade klarat det så himla bra med jättebra känsla och allt var jag ändå mycket tveksam på om vi hade nått upp till godkänt... Så det var en enorm lättnad när vi fick veta att det räckt till 74 poäng! Därmed fick han även titeln RLD A!!! Utan min miss hade vi haft 96 poäng på banan, vilket är så sjukt bra! Så stolt över honom!
 
Domarens kommentar: "Jag hoppades på er! Synd på stegen :(. Skitsnygg runda över lag!" /Natalie Swahn
 
Därmed kunde jag slappna av lite mer inför eftermiddagens runda. Den kändes också bra under banvandringen, inte lika krånglig som den andra. Men denna gången hade jag inte Mio med mig, långt fram i foten, ljud  och nos i starten. Dessutom råkade han riva hindret med svansen... Inte på själva hindret utan på ena kantstolpen och med ett rustahinder ramlar det såklart ner...Synd, men inte mycket att göra. Honnören gick dock bättre denna gången, fortfarande nosande när vi går in men bra i övrigt! Totalt räckte det till 87 poäng och en 4:e plats, bara 1 poäng efter 3:an! Mycket bättre än jag väntat!
 
Domarens kommentar: "Fin runda" /Carina Hedman
 
Jag är så nöjd med dagen! Känslan var tillbaka i en av rundorna och det är bara småsaker som ställer till det för oss. Den dagen allt stämmer så sitter det! Men vi är inte riktigt där ännu. Det är lite komiskt att dagens bästa runda för oss var den med lägst poäng. Det är trots allt känslan som är viktigast! Nu håller vi tummarna för att det sitter nästa gång! 
 
RLD N RLD F RLD A HtMI FDI Aquastar's Lucifer