Mio och Aslan

Klippning...
Nu börjar sommaren närma sig och därmed även den årliga sommarklippningen. Det gör lika ont varje år då jag tycker att han är finast med sin långa päls, men samtidigt så vet jag att han mår bättre av att slippa den. Nu är det nästan precis ett år sedan jag klippte honom förra året, då med 19 mm skär över hela kroppen. Idag har han ca 20 cm lång päls. Så det går inte jättefort! Som vanligt velar jag fram och tillbaka med hur jag ska göra. Än så länge har jag haft tre olika tänkbara alternativ:
- Klippa med 19 mm som förra året men endast spara tofsen på huvudet.
- Klippa med 19 mm, men spara hela huvudet.
- Klippa med sax 5-6 cm och behålla portisklippningen (som förr förra sommaren)
 
Här är 1 år sedan och idag!
Det sista alternativet:
Eller som Aslan? (tänk vad brun han var då!)
Vi får väl se vad det blir... finns nog risk att jag ändrar mig både en, två och tre gånger till...