Mio och Aslan

stjärna på lydnadskursen!
Aslan är en riktig stjärna på lydnadskursen! Alla berömmer honom för hans fina position, läggandet, ställandet, platsliggningen som gått enormt mycket framåt, inkallningen är jättebra, hoppet satte han på första försöket... Haft problem med ljudandet, men sedan jag började säga kommandona väldigt tyst så är han tyst till och med på inkallningen! Apporten jobbar vi fortfarande med och platsliggningen kan han bara runt 20 sekunder hittills (med hakan i backen), men det har gått sååå mycket framåt! Apporten fortsätter vi kämpa på med, den känns som det jobbigaste momentet just nu.
 
Och - han kan göra allt detta lös alternativt med släpande koppel!
 
Idag körde vi ett antal fortsättningsskyltar med, vi ska ju debutera i fortsättningsklass nästa fredag! Klart matte är ute i sista stund... Varit så mycket fokus på draget och lydnaden att rallyn kommit efter lite. Men det gick riktigt bra, hoppas det fortsätter såhär! Vi kom igenom sex-sju skyltar och det gick helt okej! Det värsta är nog att han ska vara lös. Men så länge han stannar på plan är jag lycklig!
 
Har startat upp min gamla bildblogg www.fawh.blogg.se , tidigare lade jag ut bilderna jag ritat men nu har jag gått över till att skriva allmänt om min vardag där (dvs inte bara hundrelaterade saker). Självklart skriver jag en del om Aslan där också, lite om vad vi gör till vardags, så vill man veta lite om vad vi gör i vardagen kan man alltid titta in där!
 
Har haft en del problem med att Aslan får tandsten, trots borstande. Suttit och tagit bort med naglarna och pappa har hjälpt till att skrapa med tandläkarredskap, men tandstenen har inte försvunnit helt ändå och snabbt kommit tillbaka. Men så häromdagen köpte jag en tuggring till Aslan, och på två dagar var i princip all tandsten borta!!! Lycklig matte!

/Fanny
#1 - Paco

Snälla lägg ut bild på tuggringen, vill veta vilken sort som fungerar, får inte bukt med tandsten heller!