Mio och Aslan

Debut i Mästarklass!
För lite drygt 1,5 år sedan debuterade vi i nybörjarklass. Då kändes mästarklassen otroligt långt borta. Men igår var det dags! Vi hade tyvärr inte tränat så mycket som jag hoppats, men förhoppningen var att det ändå skulle räcka till ett godkänt resultat.
 
Det var en supernervös matte och en alldeles för taggad och ofokuserad hund som gick in på planen. Det blev lite missar här och där, men emellanåt var det riktigt bra! Detta var vår första hela mästarklassbana och vår första hela bana över huvud taget sedan vi tävlade sist för några månader sedan. Dessutom hade vi inte kört med skyltar, så efter att ha tränat mycket på konskick tyckte Mio att alla skyltar var koner och ville springa i förväg. Men jag lärde mig mycket om vad vi behöver träna mer på! Framförallt våra startrutiner måste ändras! Nu ska vi lägga ner lite mer krut till nästa gång, vi kan bättre!

Men jag är riktigt nöjd med våra sidbyten "vänd åt samma håll" då vi nyligen kom på hur vi skulle göra - och de satt även nu! Även "sitt-stå lämna kalla in" var riktigt bra! Likaså snurren, backa tre steg, åttan osv... Så totalt sett är jag ändå nöjd! 
 
Trots en, som domaren uttryckte det, lite fladdrig position, räckte det till ett godkänt resultat på 74 poäng! Jag var helt säker på att det var kört, så det blev en glad överraskning!
 

Vi fick avdrag på skylt 1 (NOS, RIV/SLÅ), 2 (HALV, BRIS, FF1p),8 (BRIS5p) och 16 (FELÖ). Helhet -2
Domarens kommentar: Fin runda! Helheten= Lite fladdrig position /Caroline Gustafsson
Direkt efter var det honnören, sitt vid höger sida. Jag var riktigt glad över att det inte var stå! Trots lite orolighet i starten är jag otroligt stolt över honom! Trots att det bara bedöms 1,5 min så satt han där i nästan 3 minuter! Superduktig kille, men filmen är såklart inte jättespännande...
Nervös, men rolig dag! Nu är tävlingssäsongen igång igen!