Mio och Aslan

Hundmöte och träning
Nu har snön äntligen smält och tävlingsäsongen närmar sig med stormsteg! Jag hinner inte med.... Inom två veckor debuterar vi i både Mästarklass, freestyle klass 2 och HtM klass 2!! Vi har inte hunnit träna mycket inför detta, så jag är ganska nervös! Men jag är väldigt nöjd med vår träning hittills! Det har nog varit välbehövt för Mio att får vila några månader, för nu är han som hen helt ny hund! Han har hittat tillbaka i foten, moment som tidigare varit svåra sitter plötslig och inget ljudande! Jag är så imponerad! Det är bara att hoppas att det håller i sig framöver. 

Utöver detta har vi gjort framsteg när det gäller hundmöten. Eller snarare, jag vågar lita mer på Mio. Igår kom det en hund genom skogen springande mot oss, Mio var nog 10 meter framför mig och såg den direkt. Men istället för att möta upp den kom han direkt på min inkallning och struntade i hunden som kom springande bakom!