Mio och Aslan

Nya fodret utvärdering 1
Jag köpte som sagt nytt foder  (Carrier, High energy professional 32/24) av animail, de skickade efter på tok för många dagar av misstag en påse som var 1,5 år för gammal (utgångsdatum hösten 2014), så vi åkte och köpte nytt foder på Granngården, där det dessutom var över 50kr billigare än att köpa av animail! *nöjd* 
 
(Vill dock påpeka att det kan vara jag som haft otur. Många andra är nöjda med animail och när jag skrev till dem bad de hemskt mycket om ursäkt och gav mig rabatt och fri frakt på nästa köp... när jag nu vill köpa därifrån igen).
 
Jag fasade över fodret succesivt enligt anvisningarna på foderpåsen och han har nu ätit enbart det nya fodret i kanske 4-5 dagar.
Saker jag märkt hittills:
  • Aslan som är lite kräsen av sig äter fodret, men han kastar sig inte över det (men det gör han inte med något foder, bara med människomat).
  • Tidigare kunde han bajsa 2-3 gånger på VARJE promenad (först en stor hög, sedan en medelstor, sista bara några småpluttar). Med nya fodret har han hittills bara bajsat ca 2 gånger totalt på en dag. Kanske bara är tillfälligt pga mindre motion än vanligt, men det är en iakttagelse jag gjort och som jag ska fortsätta hålla koll på!
  • Avföringen har helt ok konsistens. Lite åt det lösa hållet, men det kan lika gärna bero på de stora mängder godis han får nu när vi tränar varje dag.
  • Inga gaser (eller jo, gaser har han, men bara när han protesterar mot något, t.ex. att bli borstad på frambenen).
  • Vägt Aslan regelbundet hos veterinären, och där har han legat på ca 22,3 kg nu det senaste. Nu vägde jag honom hemma (först väga mig själv, sedan mig själv + Aslan och dra bort min egen vikt), och här hemma vägde han bara 20,8kg. Hoppas att vikten på veterinärvågen är rätt, jag vill ju att han ska upp i vikt ^^
Vidare utvärdering kommer när jag har mer att berätta. Hoppas framförallt på förändring i vikt åt det tyngre hållet! 
/Fanny