Mio och Aslan

Tränar plats!
Jag och Aslan har fått tips om platsliggningen av en kompis till mig på brukshundklubben, och nu har vi börjat träna på det!
Såg en bild som han lagt ut där hundarna låg plats med hakan i backen. Supersmart ju!
 
Nu har vi börjat träna på det, och vi klickar in kommandot.
Jag börjar med att han lägger sig framför mig. Jag sitter framför honom och håller en godis så att han får sträcka sig efter den. När hakan nuddar golvet (om han inte lägger ner den direkt) klickar jag när hakan är i golvet och han får godis. Superkul tycker både jag och Aslan!
 
Aslan är SÅ taggad på att träna nu! Han blir helt galen när han hör locket på godisburken öppnas. Han flyger runt och sitter så fint vid sidan, är så snabb i allt han gör och svansen går. Har ju inte blivt mycket av varken promenader eller träning nu det senaste, men det ska vi snart ändra på!

Här en bild från innan jag portisklippte. Se så snyggt han står! Tycker han blivit mycket mer kvadratisk nu än när han var liten. Min fina kille!
 
/Fanny