Mio och Aslan

Underbart väder!
Solen skiner och vi njuter! Vi går fortfarande inga långa promenader, men det verkligen spritter i benen när man känner värmen från solen och hör fåglarna kvittra! När vi väl kan börja gå långpromenader igen kommer jag vara som en ko på grönbete!

Har äntligen fått veta vad som är fel med min onda fot (efter ett år av otaliga läkarbesök och undersökningar). Efter senaste röntgen och MR kunde de se vad som var fel. Jag har haft väldigt ont på ovansidan av foten ungefär där senan ner till stortån går. Nu på senaste undersökningen såg de vad det var, nämligen artros (till följd av skada) i en led inne i foten, så inte konstigt att jag har ont! I första hand kommer jag behandlas med kortisonspruta i leden, vilket läkaren trodde skulle hjälpa. Om det mot förmodan inte skulle göra det kan en steloperation av denna led ev. vara ett alternativ (vilket jag hoppas att jag slipper). Så snart kommer jag och Aslan kunna gå långa promenader igen!
 
Jag och Aslan har anmält oss till en lydnadskurs i vår, hur taggad som helst! Vi har börjat träna in "plats" (vilket jag kanske redan sagt, men det är alltså ligg med hakan i backen) som vi kan använda på platsliggningen, och det går framåt! Klickat in kommandot, gick väldigt fort och behövde inte använda något handkommando alls, han kan direkt på ordet, min duktiga kille! 
Förutom mig och Aslan kommer en kompis från spårkursen förra våren gå samma lydnadskurs, superkul!!!
 
Sedan funderar jag lite fram och tillbaka om jag ska ställa officiellt en gång i år innan jag klipper ner Aslan. Han är en arbetande hund och utställningar är inte vår grej, men nu när jag är så engagerad i att spara ut hans päls och kommit såhär långt är det kanske lika bra att passa på. För någon gång under hans liv vill jag ha en officiell bedömning på honom!
/Fanny