Mio och Aslan

Planer för 2016!
Nytt år, nya planer! Som vanligt har jag många planer som jag vill förverkliga. Det är bara att hopps att tiden räcker till! Oavsett så är det roligt att ha många mål att sikta mot!
 
  • Vi ska börja med att gå en Nose work kurs under våren. Vi får se vart det leder... Jag har inga tävlingsplaner förrän sporten blir officiell.
  • Ta LPII.
  • Ta HtMII (beror på om det finns tävlingar nog).
  • Ta FDII (beror också på antalet tävlingar.)
  • Ta RLD M och sikta på att kvala in till SM 2017. Detta är såklart mest ett drömmål, men det skulle ju vara extra kul eftersom det är min hemmaklubb som håller i det då! 
  • Börja tävla i agility och försöka nolla något lopp i både agility och hoppklass.
  • Jobba vidare med vattenarbetet och försöka komma iväg på något vattenprov, vilket inte verkar vara helt lätt då proven ofta är vid fel tidpunkt och plats för min del...
  • Om ungdoms-SM arrangeras vill vi åka dit och tävla i flera olika sporter!
  • Kanske några officiella utställningar.
  • Förhoppningsvis ska Mio bli pappa! Detta kommer bli ett riktigt spännande äventyr!
 
 
#1 - Juli

Jag är så sugen på Portis, och nu helt kär i Mio! Hoppas att det blir valpar med Asta, men om inte - en så hälsosam, vacker och välmeriterad hane är väl precis vad portisaveln behöver - kan inte han få bli pappa till fler kullar, helst redan i år? :-)

Svar: Hej! Vad roligt att du tycker om Mio! :D Han är en riktigt härlig kille! Jag hoppas också på att det blir valpar med Asta, de är verkligen en fantastisk kombination. Det kommer säkerligen bli fler kullar efter Mio, precis som du säger tror jag att han har något att tillföra till rasen. Men i dagsläget planerar jag ingen mer kull just nu. Han är inte ens tre år gammal ännu så vi har gott om tid på oss. Dessutom har jag väldigt höga krav på tiken, det ska kännas rätt och vara väl genomtänkt. Men som sagt så blir det blir säkert fler kullar i framtiden! :)
Mio och Aslan